ANIVERSARIS 2024: GIACOMO PUCCINI I LA NOVENA DE BEETHOVEN. AMB JOAN VIVES

càrrec de Joan Vives, flautista de bec, professor d’Història de la Música i divulgador musical.

Dilluns, 11 de novembre de 2024. La Simfonia n. 9 “Oda a l’alegria” de Beethoven.
Bicentenari de l’estrena El dia 7 de maig de 1824, al Teatre Kärntnertor de Viena, s’estrenava la darrera Simfonia de Ludwig van Beethoven. Una peça en la que una vegada més trencava les fronteres formals del seu temps, introduint el cèlebre himne a l’alegria de Schiller al damunt d’un desenvolupament musical plenament visionari, com quasi totes les obres que va escriure al final de la seva vida. Un cant a l’esperança, la llibertat i la germanor dels homes.

Dilluns, 18 de novembre de 2024. L’òpera Verista.
L’estrena el 1875 de l’òpera Carmen de Bizet va marcar un canvi important en el plantejament argumental de les òperes. Aquesta peça va ser l’inici d’una mirada més versemblant de la realitat que acabaria detonant en l’esclat de l’anomenada òpera verista a Itàlia, a l’entorn de 1890, amb l’estrena de Cavalleria Rusticana de Pietro Mascagni. Al darrera van arribar altres compositors de la mateixa generació com Ruggero Leoncavallo, Francesco Cilea, Umberto Giordano... i Giacomo Puccini.

Dilluns, 25 de novembre de 2024. Giacomo Puccini, la darrera llegenda de l’òpera italiana
El compositor italià Giacomo Puccini (1858-1924) va ser un dels genis musicals més grans de tots els temps. Nascut a Lucca (Itàlia), va mostrar un immens potencial musical des de molt jove. També en la seva etapa d’estudiant de música al Conservatori de Milà, on aviat es va convertir en un alumne destacat. Les obres de Puccini van canviar el panorama mundial de l’òpera i la van portar a un nivell completament nou, esdevenint l’apoteosi final de l’òpera romàntica italiana. Òperes, com ara Tosca, Madama Butterfly, La Bohème, Turandot o Manon Lescaut, van tenir un gran èxit i segueixen ressonant entre el públic actual de tot el món.

HORARI: 17h

PREU:
Per conferència soci: 20€
Per conferència no soci: 25€
Curs complet: Socis: 60€ / no socis: 75€
Per fer el curs complet cal seleccionar les tres dates

Data límit de pagament: divendres, 25 d'octubre

Auditori del Col·legi de Farmacèutics

Girona, 64-66 (entre Diputació i Consell de Cent)