LA REOBERTURA DE LA BIBLIOTECA VÍCTOR BALAGUER I EL MUSEU ROMÀNTIC DE CAN PAPIOL DE VILANOVA

Sortirem de Barcelona en direcció a Vilanova i la Geltrú, la capital de la comarca del Garraf. Iniciarem la jornada visitant el Museu Romàntic Can Papiol, que fou la casa pairal d’una de les famílies més influents de la vila. Francesc de Papiol i Padró, advocat i terratinent, persona de gran cultura i erudició i diputat per Catalunya a les Corts de Cadis de 1812, la va fer construir a finals del segle XVIII, entre el 1790 i el 1801, a sobre d’un antic hort familiar. Es va inaugurar com a museu el 1961, conservant l’estructura, la distribució i la decoració original de l’època. Entre les estances més interessants i luxoses destaquen la sala de música, la de billar i el gran saló de ball, on la família rebia les amistats i els convidats i on se celebraven reunions, tertúlies literàries i vetllades musicals. Completen el conjunt de la casa les cambres dels servents, les destinades a les feines domèstiques i l’àrea de la pagesia, a la planta baixa. Durant la nostra visita, també tindrem l’oportunitat de passejar per l’esplèndid jardí, de concepció plenament romàntica, on es troben actualment alguns dels carruatges i bicicletes de l’època. Amb motiu de la commemoració del bicentenari del naixement de Víctor Balaguer, visitarem la Biblioteca Museu Víctor Balaguer, un dels primers edificis a Catalunya construïts amb la finalitat específica de mostrar col·leccions al públic i facilitar l’accés a la cultura. Després de dos anys de romandre tancada per obres, s’ha reobert recentment amb una restauració i amb una nova proposta museogràfica de les sales i col·leccions, actualitzant el discurs museístic que li aporta una nova vida d’acord amb el segle XXI. A més, s’han incorporat 32 noves pintures i s’ha reforçat la presència de l’Escola de Vilanova a la pinacoteca, amb la incorporació de Platja de Vilanova i la Geltrú (1883), de Joan Ferrer i Miró. Durant la nostra visita, veurem l’exposició temporal Entre muses. Gènesi d’un llegat universal, que commemora el bicentenari d’aquest espai i coneixerem els rics fons i col·leccions que alberga la biblioteca-museu, amb valuoses obres de reconeguts artistes com El Greco, Murillo, Rusiñol, Casas, Anglada-Camarasa, Nonell, Guinovart i Saura, entre altres.

Preu:soci: 40 € / no soci: 55€
preu dinar dimecres: 30€