UNA MIRADA AL COLOR MEDIEVAL. LA POLICROMIA A L'ESCULTURA EN TALLA I PEDRA DE LES COL·LECCIONS DEL MNAC

Visites a càrrec de Laia Cutrina, doctoranda en història de l’art i guia del Monestir de Ripoll.

El Museu Nacional d’Art de Catalunya presumeix d’albergar una de les col·leccions més importants en l’àmbit de l’art romànic i gòtic. Si bé les pintures murals - com les de Taüll - o els retaules gòtics - com els de Dalmau i Borrassà - són la part més coneguda, en aquest conjunt de visites posarem el focus en un àmbit menys estudiat però ben especial: l’escultura policromada. En un passeig per les peces en pedra i fusta més destacades, des de la Majestat Batlló fins a les obres del Mestre d’Albesa, descobrirem la diferència entre pintura i policromia i explicarem les característiques, tècniques i materials que els artistes van emprar per embellir i dotar de vivacitat l’escultura medieval.

Preu: Socis: gratuït /No socis: 15€

MNAC