EVELI TORENT. ENTRE ELS QUATRE GATS I LA MAÇONERIA

Visites a càrrec de Sebastià Sánchez Sauleda, doctor en història de l’art.

El Museu Nacional recupera la figura d’Eveli Torent, un pintor i il·lustrador poc conegut però de sorprenent personalitat i trajectòria. Nascut a Badalona el 1876, les seves primeres passes en el món artístic es van vincular a l’entorn d’Els 4 Gats, epicentre crucial del modernisme català. En aquest ambient va conèixer i establir contacte amb els promotors més veterans de l’art i amb artistes com Picasso, Carles Casagemas, Joaquim Mir i Hermen Anglada Camarasa. Després d’establir-se una temporada a París -com era tradició entre els artistes de l’època-, va viatjar a Nova York, on es va relacionar amb cercles socials hispans i entitats filantròpiques properes a la maçoneria. De retorn a Barcelona, a finals de 1919, va seguir la seva trajectòria com a artista i com a professor d’art decoratiu i de dibuix.

Preu: Socis: gratuït /No socis: 15€

MNAC